Miks on oluline korstent hülsida?

Korstna hülssimine soodsam viis korstna kanali taastamiseks. Olenevalt sellest mis seisus on suitsulõõr ja mis eesmärkidel seda plaanitakse edaspidi kasutada, saab otsustada kas teostara renoveerimine tulekindla seguga või alternatiivse korstnahülsi paigaldusega.

Uue suitsukanali ehk sisuliselt terve korstna ehitamine lööb kokkuvõttes rahakoti vastu kõvemini kui olemasoleva taastamine. Samuti võtab ühe lõõri renoveerimine, olenevalt seisukorrast ja korstna eripäradest, ligikaudu pool päeva.

Lisaks omab korstna hülsimine järgmisi eelised:

  • põlemisel tekkiv tahm ei kleepu terastoru siledale pinnale;

  • happelised suitsugaasid ei puutu korstna sisepinnaga kokku

  • hülsi materjal on vastupidav kõrgetele temperatuuridele ja kondensaadile;

  • hülsimine paraneb korstna tihedust ja tuleohutust;

  • soojuskadu väheneb ja kütteseadmete efektiivsus suureneb;

  • tagatakse hea küttekoldele parem tõmme; põlemisproduktid juhitakse vabalt väljapoole ruume

Korstna renoveerimine 51

Kuna roostevabast terasest korstnahülss on happekindel saab seda kasutada vana või olemasoleva kivikorstna õli- ja gaasikütte ning teiste kütteseadmete ühendamiseks, mille suitsugaaside temperatuur jääb alla 150 °C. Hülsi paigaldamise lahendus sobib nii kaasaegsetele kütteseadmetele kui ka vanadele ahjudele, pliitidele, pelletikatlad ja -kaminad, gaasikatlad ja -boilerid jms keskküttekatlad (kõik oleneb kliendi vajadustest).

Kuidas toimub õige korstna hülsimine?

Heatahtlik soovitus oleks kasutada roostevabast terasest. Kõige optimaalsem variant on 0,8-1,0mm seinapaksusega hülsstoru, kuid jällegi kõik oleneb lõõri suurusest, küttekoldest, kliendi vajadustest.

Ettevalmistustööd enne korstnahülsi paigaldamist hõlmavad endas:

  1. Kaamerauuringu teostamine korstna sisepinna seinte saastumise, pigitamise, väljapõlemise ja hävimise määra kindlakstegemiseks.
  2. Korstnas suitsulõõri mehaaniline puhastamine tahmast, pigist ja muudest sisse kogunenud ladestustest.
  3. Lõõri pikkuse ja selle sisemise ristlõike mõõtmine + vajadusel lõõride skeemi loomine.
  4. Katla või ahjuga külgneva suitsutoru osa demonteerimine.
  5. Kanali põhja mehaanilise puhastamise käigus alla kukkunud sodist puhastamine ja vajadusel tasandamine.

Lisaks sõltub edaspidise protsessi töökäik suitsulõõris pöörete olemasolust või nende puudumisest. Reeglina on Eestis suitsukanalid enamasti sirged, siis:

  1. Hülss torud ühendatakse omavahel 3-4 meetristeks osadeks, et oleks ohutum ja füüsiliselt kergem korstnast sisse ajada.
  2. Toru seotakse ühe-kahe koormarihmaga kinni, vajadusel seotakse ka alumise toru põhi eraldi nööriga.
  3. Hülsstorud lastakse ükshaaval lõõrimööda korstnast alla, ühendades need omavahel neetidega üheks tervikuks
  4. Alumine kolmik ühendatakse katla või ahju toruga ja paigaldatakse kondensaadi koguja.
  5. Katusel paigaldatud toru mõõdetakse vähemalt 20cm korstnapitsist peale mida kinnitatakse see korstna külge ja asetatakse torule mütsike.

continue reading

Related Posts